Kalas

Ikväll blire kalas.
Dålig uppdatering, men har inget att skriva.
Palla.
Kallt är det här iaf.

Trött

En lång dag  igår, men nu ör jag äntligen hemma på ön. Ikväll blir det släktis med bästaste Elin!! WOHOO!!
Ska  ta en tupplur så jag är fit for fight och inte somnar i soffan;)

Potatis, kött och sås är grymt underskattat. Har inte ätit sås på ungefär 700 år, inte okej. Inte det minsta.

Nåja, nu ska det sovas:P


Om 7 timmar

sitter jag bakom ratten. Klockan 03:36 (jag vet, udda tid) ringer min klocka. 20 timmars resdag innan jag är på ön, förenad med min kära lilla familj. Åååh, vad det ska bli härligt! Kommer väl se ut som en död fisk, men det bjuder jag på.

Idag träffade jag A och S. Vi fikade lite sen drog vi till stranden för att ta en promenad. Kallt som satan (ursäkta). Behöver väl vänja mig inför snöiga Sverige antar jag.

Nej, snart ska lampan släckas.

Godnatt Sverige, syns imorgon:)

Min näst sista dag

Har jag idag tillbringat här nere i Frankrike. Jag har sett på film, spelat Uno, tvättat, vikt tvätt...That's about it. Stör mig på min iPod. Har nu raderat x-antal låtar för att få in lite ny musik. Stör mig. Imorgon ska jag packa mina grejer (nehej) och träffa A och S för sista gången. Blir fika och födelsedagsfirande. Snart är jag hemma. Konstig känsla. Nu skulle jag kunna stanna fram till juni utan att åka hem. Kommit in i andra andningen typ. Ska dock bli skönt att komma hem till all snö (not) julstädning (not) och svensk mat (oooh yes!) Övermorgon, då ses vi:)

Händer är överskattade

Inte minst när man städat. Utan handskar. Huden värker och jag har fått sår på fingrarna, men jag ska inte klaga. Ren under naglarna har jag blivit åtminstone.

3 dagar kvar här nere. Eller egentligen 2½. Ska nog börja packa imorgon. Ska packa både för mig själv och barnen eftersom de ska till Paris över jul. Ska alltså packa 4 väskor innan fredag, men det ska nog gå. Har vant mig med att ha många bollar i luften.

Nej, nu har jag tvätt som ska vikas, tvätt som ska hängas och sängar som ska bäddas. På med musiken och börja jobba!

Jag har bestämt mig

och det finns INGET som kan stoppa mig. Jag ska köpa en ny iPod. Min är för liten. Har inte plats med all musik. Ska köpa en fet en så man får plats med allt möjligt. Lackar ut på min lilla blå. Jag ska donera den till syrran.

Nåja, får väl se när jag kommer hem. Bara 4 dagar kvar nu. Gud vad fort det har gått. Kors.

Tredje advent

Och julstämningen börjar infinna sig. Ingen lucia dock, de vet inte vad det är för något.

Nu är incheckningen klar på ryanair och alla papper är utskrivna så det är fritt fram för mig att åka hem om 5 dagar.

Pappa, tack för att du är perfektionist när det kommer till granar och huruvida de lutar eller ej. Granen här lutar. Mycket. Charmigt, men irriterande för ögat;) Får ta av mig glasögonen så får brytningsfelet göra sitt jobb och räta upp granen.


Vilken röta!

Barnen sålde för några veckor sedan biljetter till deras jul "tombola". Jag-godheten själv-köpte 4 stycken. Idag var det dragning. Vad kul det skulle vara att vinna tänkte jag, men tänkte inte mer på det förrän det var dags för dragning. Gissa vem som vinner på första dragningen om inte jag?!? En låda med 3 vinflaskor som tydligen vunnit någon medalj och lite annat smått och gott. Blickarna jag fick var väl inte de mest välvilliga på jorden.

Julstämningen har fått några plus i kanten. Varmt vin (glöggens franska motsvarighet), julgran (luktar underbart), julpynt och kyla. Mina sinnen är förberedda på den julchock som troligen råder i Sverige jämför med detta land.

Bara en vecka kvar. 7 dagar. Det närmar sig med stormsteg!

Tror jag har ett fel någonstans

Är som sagt den klantigaste i universum.

Har fått ett blåmärke på knäet sen stolpen i Toulon-stört!
Har trampat på mina iPod hörlurar, inte en utan 2 gånger. Samma hörlur dessutom. Funkar dock, men snälla tomten jag behöver nya!
Förstörde ett glas idag-skyller dock på kakelgolvet! Inget kakelgolv, inget krossat glas!

Nåja, imorgon ska jag på jul "spectacle" i barnens skola. Efter det ska vi klä granen och dricka "glögg"/varmt vin. Tydligen glöggliknande. Ska knäppa foton och lägga upp på blogg'n.

Höll på att spy igår, inte bokstavligt talat. Usch, fick kväljningar!

Nu kan jag kryssa ännu en dag i almanackan. Jag ser då att det endast är 8 ynka dagar kvar. Åååh, vad jag längtar och åååh vad jag måste handla julklappar och åååh vad jag måste skriva ut alla papper och checka in online. Det är ett senare bekymmer, har ju ännu 8 dagar på mig:P

Godnatt Sverige


Annadagen

9 december. 9 dagar kvar tills jag kommer hem. Annadagen. Skinkan läggs i blöt. Vad mer händer idag?:P

Tack för grattningarna (påhittat ord eller vad?) kul att ni hittat till min blogg:)

Julstämningen har förstärkts lite. Julsånger, lite pynt och tända ljus framför en brasa ger julstämningen 1+. På fredag är det ett "spectacle" i barnens skola. De ska tydligen sjunga och ha sig, ser fram emot det och julhandel på lördag.

Glögg, dricke, pepparkakor, köttbullar, lingonsylt, kaviar, snus, lussekatter, temacka, kaffe...Det är det jag saknar mest just nu. Bara 9 dagar kvar. Nästa fredag smäller det. Wohoo!!

Klantigt

Idag, tio dagar innan min hemkomst till lilla landet lagom, var jag i Toulon med T för att handla. Jag köpte dock ingenting, men åter till historien. Vi går på gatan och svänger vänster. Det jag missar är en liten stolpe, ungefär 50 cm hög. Jag går rakt in i denna lilla stolpe, fasen vad ont det gjorde. Gjorde även ont i magen av allt skratt. Långa Karlsson passar inte in i det här landet, det har jag fått klart för mig.


Vad händer nästa vecka då?

Jo, jag kommer hem. Jag kan äntligen säga: nästa vecka åker jag hem. Endast 11 dagar kvar.

Fick mina svarta converse idag. Min julklapp från familjen:) Jag är nöjd!

Imorgon blir det Toulon med T. Ska försöka köpa julklappar. Hmm... Vad ska man köpa till folk?

Det existerade lite julstämning idag. För ett kort ögonblick. Närmare bestämt 30 minuter. Jag såg på Mr Bean. Finns det seriöst någon skönare människa?

Advent nr 2

Och julstämningen är fortfarande på en väldigt låg nivå.

Påtal om jul. Jag började nynna på "nu tändas tusen juleljus" och kom på att alla barn alltid tar i som tusan när de kommer till "..och TUSEN TUSEN.." och det låter alltid hemskt. Alla barn skriker så högt de kan, men det är väl bra för de hörselskadade, de får ju höra lite av julsången då iaf.


5 december

brukar innebära månadens 5 chokladbit, men icke! Ingen chokladkalender här inte. Får väl ta det som ett tecken på mognad....eller något...

Är bara 13 dagar kvar nu. På måndag kan jag säga "nästa vecka åker jag hem". Tiden går fort när man har roligt.
På tisdag blir det nog Toulon med T. Kanske med A också senare i veckan. Julklappar ska inhandlas antar jag, en väska till mig. Jag behöver en ny väska eftersom min har gått sönder. Har helt plötsligt fått fler fack i den nu...

Kul att höra av moster Kerstin:) Snacka om att det kommer bli skvallrigt:)

Nu får jag göra någon nytta. Hänga tvätt eller något.


Fredag

Och endast 14 dagar återstår, eller 2 veckor om ni föredrar det, eller ½ månad om det låter bättre.

Kommer faktiskt bli lite jobbigt att åka tillbaka till Sverige. Gillar Frankrike. Kommer dock tillbaka i  januari, men ändå.

Saknar Elin. Skitmycket!

Regnet det bara öser ner

Dagarna kommer dagarna går
Nu det 15 dagar återstår
Snart jag med fötterna på gotland står
Det känns inte som igår
Kola, bullar, dricke och knäck
Det är det som gör en käck




16

Dagarna går, nu det endast 16 dagar återstår.
Det är ungefär 0 julkänsla här nere, hemma står det väl adventsljusstakar i alla fönster, snart är det lucia, snö, frost... Inget av detta finns här nere. Ska väl inte klaga, det kommer ju bara ge ett plus i kanten till Sverige i matchen Sverige vs. France. Undrar vem som vinner....

Godnatt Sverige

1 december

Okej, 17 dagar kvar nu. Äntligen är det "den" månaden. Den månad då jag kommer hem, den månad då tomten kommer och den månad jag gillar mest av allt.

Älskar tidningarna i Frankrike. Köpte en cosmo för 1,9 euro och en glamour för 1,8 euro. Vadå billigt?

Nu sitter jag med min cappuccino och njuter av tystnaden. Fick till sånt härligt skum, så jag skryter med en liten bild.


RSS 2.0