18

Okej, inatt var det lite åska. Som tur var vaknade bara ett av barnen.

U2, mörkchoklad med apelsin (inte som marabous här inte, det är riktiga bitar av apelsin i chokladen, så grymt gott!) cappuccino och snart ska en bok åka fram. Har börjat läsa deckare, men snart väntar del 2 i shoppaholic serien. På franska. Puh, vad gör man inte för språket?;)


Första Advent

Sägs det vara. Inte här nere iallafall. De vet inte vad det är för något. Noll julstämning. Kommer få en julchock när jag kommer hem. Dekorationer överallt kan jag tänka mig. Har även hört rykten om pepparkaksbak hos farmor. Kul. Verkligen. Jag som är traditionsfast missar pepparkaksbaket. Inte okej.

Nu är det inte längre 20 dagar kvar utan bara 19. Då blir det knäckbak med far min, julshopping med syrran och mysig kaffepaus med mor.






20

Endast 20 dagar kvar. Snart får jag nog hem mina converse. Barnen sover. Jag sitter med jasmin-te framför brasan. Kan det bli bättre?

2 cent

Var och tankade min kära bil idag. Jag fick 50 euro att tanka för av F så jag har full koll på hur mycket jag tankar för. Det blir 50 euro och 2 cent. "Inte illa pinkat Anna" säger jag till mig själv. Det rundar de av till 50 jämt tänkte jag och går med självsäkra steg till kassörskan för att betala. Jag ger henne 50 euro, men inte nog med det. Hon ber mig seriöst om 2 cent. Hon vill att jag ska betala 20 öre till. Vilken katastrof om hon förlorat 2 cent den dagen. Om det ändå vore en kille som stod där tänkte jag bittert då jag promenerade tillbaka till bilen.

21

21 dagar = 3 veckor = snart hemma = jul

Liksom

Han den där i "kniven mot strupen" hur i allsindar snackar grabben? Han säger ju liksom hela tiden. Så störigt!
Liksom liksom liksom liksom liksom liksom....blir galen! Liksom är härmed ett av världens värsta ord!

22

Under mina 3 månader här nere har jag:
-Skickat 1 sms till Sverige och ett fåtal till annat löst folk
-Kört mer bil än jag gjort i Sverige
-Druckit så mycket vin att jag numera tycker det är gott på riktigt
-Inte slösat pengar på en massa skitsaker, anser mig vara någorlunda rik faktiskt
-Skrivit brev för första gången på länge länge
-Njutit av solen väldigt ofta (börjar dock bli blek nu)
-Kommit fram till att jag ska skaffa rumsrena barn, pottor är äckliga
-Fått för mig att det inte är så jäkla jobbigt att plocka ur diskmaskinen eller bära in ved


Idag har jag

Kört på motorväg. 130 km/h är skitakul! Inför 130 på Gotland!

Sovit länge

Hört Agnes på radion i en delvis dubbad version av "release me". Inte ens här nere slipper mina öron skitlåten.

Insett att jag har det jävligt bra här nere



23

18e december närmar sig med stormsteg. Eller?

Blir ingen utflykt med T och A i helgen, ska jobba. Typiskt. SKa nog jobba nästa helg också. Typiskt. Men, jag är här för familjens skull så egentligen gör det inte så mycket.

Ska dock till Marseille idag. Ska skjutsa pappan till flygplatsen så jag vet var den ligger eftersom jag tidigt i ottan den 18e ska köra dit. Jävligt tidigt blir det. Planet går 07:15 och det tar 1-1½ timme att köra dit. Det kommer bli mycket kaffe för Anna Karlsson den dagen. Det kan jag garantera, men det är det värt!

Pratade med dem om hur länge jag ska stanna här. April/maj blev bestämt eller tja, fram tills de hittar en ny.

Tänka sig, jag har redan varit här 3 månader. Tiden går allt fort när man har roligt.

Vilket seriöst inlägg det blev. Jag återkommer med ett roligare ikväll. Eller något.


24

24 dagar kvar den 24 november. 1 månad kvar till julafton. Idag är det 24ans dag.

Jag trodde farfar kommit på det där skämtet om de mörkhyades vita handflator, men det existerar i hela världen. Eller, Holland iaf...

Mycket som snurrar i skallen nu, kan inte mamma komma hit?

25

Kära jultomten
   
      Jag vet att jag inte varit hemma på 3 månader och att du inte vet huruvida jag varit snäll eller ej, men det har jag faktiskt. Otroligt snäll. När jag på julaftonsmorgon tittar under granen hoppas jag finna något av detta:

- En plattång à la Sara (lejonmanen ska tämjas!)
- Strumpor
- T. Sabo berlock
- Hörlurar till min iPod (råkade sätta min fot på mina nuvarande, klantigt I know)
- Presentkort på Strövet (behöver nya klääääääder)
- ....

Om jag kommer på något mer kommer jag skicka ett personligt mail till dig. Hoppas jag inte får kol i julklapp, jag har faktiskt varit  snäll.

God jul tomten

26

Älskad av barnen här nere. Igår sov jag lite spontant över hos A och de frågade tydligen efter mig. När kommer hon hem, var är hon, kan hon inte komma hem snart, det är min Anna inte din, det är bara min Anna...Oj, hur lyckades jag med att bli så jäkla omtyckt? Ikväll kanske det blir middag i Toulon, vi får väl se hur det blir med den saken.


Gissa låten

säg minns du hur det är jag brukar vara
minns du hur stabil jag var igår
nu är jag påväg att lösas upp till ingenting
för dagen har varit prövande och svår
kanske onödigt svår

E förtjänar hela himlen, du kan enkelt göra allting bra

Oj, vad mycket L.E det blev här nu, jag snackar i låtar;)

28

Exakt fyra veckor kvar tills jag kommer hem.
Idag är det riktigt höstväder, gula löv virvlar överallt.

Igår var det pizza/öl/filmkväll hos T. Tror jag släckte lampan klockan 01.00 eller något vilket resulterar i en ganska trött Anna.

En liten textrad surrar runt i huvudet-låt allt bli som förr

30

dagar kvar = 4 veckor och 2 dagar = snart hemma Kallas för " la grande madame" här nere av barnen. För att översätta det till svenska "den långa damen" - vilket är komiskt eftersom jag älskade Anna och den långa farbrorn när jag var liten. Det där med längd följer mig genom livet. Hoppas F hittar skorna. Helsvarta Converse från Amerikat till Anna Karlsson. Håller tummarna för att de finns.

Är det bara jag...

...eller har det inte kommit himla många Stieg Larsson filmer nu på sista tiden? Finns det någon som gillar mig där ute, laddar denne någon ner dessa filmer till mig. Vill se!

31

dagar kvar tills jag sätter mina fötter på ön igen. Det är sjukt nyttigt att åka hemifrån. Jag längtar till julen så extremt mycket. Jag ska än en gång göra knäck med pappa (är det 19e året i rad?), än en gång tvingas vattna granen och få nacken full med barr, än en gång känna lukten av den vidriga lutfisken och än en gång få farmors kola.
Jag kommer mysa runt i min pyjamas 24/7.
Jag kommer önska att varje dag går jävligt långsamt.
Jag kommer hjälpa till mycket mer hemma (till mammas stora glädje).
Jag kommer njuta av att känna kolukten igen.

Om jag saknar allt där hemma?
Ja, skitamycket!

Kul

verkligen. Skitkul. Eller inte.
Magvärk leder till spya gånger 5 leder till no food i magen på hela dagen. Borsett från lite ris och chili con carne (mycket lite av det sistnämnda dock). Fan. Legat i sängen fram till 13:30 tror jag. Inte okej, men annars lever jag och mår bra.


35

Jag såg en karl som rökte i "le garage". Ni vet, där de lagar bilar (min svenska suger). Är inte det ganska dumt? Eller?

På torsdag är det film/pizza/öl kväll hos T med A. Ser fram emot det.

Enligt vädergrejen på mitt skrivbord (på datorn alltså) så är det 0 grader hemma och 16 grader här. Är det verkligen att lita på? Hmm...Kanske mer rimligt med 6 grader här... Fast 16 låter bättre:P

Nu är det bara 35 dagar kvar tills jag kommer hem. Ååh, vad det ska bli kul att komma hem och träffa familjen, E, 4an och annat löst folk. Vet dock inte vilka de sistnämnda är (typ T... mer?)

Det jag ser fram emot allra mest med att komma hem, det är att få mig ett riktigt gott skratt. Har inte fått något hysteriskt skrattanfall här nere. Det finns bara en person som verkligen kan få mig att skratta och det är Elin.

Woho

Vad glad jag blev när jag insåg att jag sparat en timme idag. Klockan var 10:30 i bilen, men när jag kom in såg jag att den endast var 9:30! Fett skönt!

Update

Eftersom jag fått klagomål från (o)känt håll om dålig uppdatering kommer här en liten lägesrapport från mig.

Jag är ensam med barnen några dagar och det går bättre än någonsin.
Kör numera en Renault och inte en Volvo eftersom den senare nämnda befinner sig på macken.

Något annat som hänt?
Nej, absolut ingenting.


Rättelse

Okej, programmet heter inte hemma hos det heter ju halv åtta hos mig.

Jag älskar webtv. Ullared är seriöst det roligaste jag vet. Patetiskt, men fan vad jag garvar när jag ser det. Våga älska!


Määäääh!

Inte ens i Frankrike kommer man ifrån ensam mamma söker. De har tom hemma hos. Det är samma skit överallt. Visste ni att de har samma tele2 reklam i Holland? Jag fick en liten chock när jag upptäckte det.

Ngt nytt?
Nja, håret börjar bli långt.
Såg att klasskamraten från Högby är gravid.
Pratade med pappa igår, saknar familjen.

That's about it I think

Go'natt Sverige

Jag har konstaterat att en död kväll på HP är 50 ggr bättre än en lördagkväll i Frankrike.

Asså, vad är det här? Inte en jävel var ute igår. Om man inte räknar med 40+arna som var utklädda till sjuksköterskor och den där 40+aren, klädd som en jag vet inte vad, som dansade för sin man. Mannen befann sig på andra sidan glasrutan. Utomhus. Var det ens hennes man? Kanske ett ragg på krogen, jag noterade att han hade skjortan ut och in.

Vi drog sedan till ställe nr 2. Där var det bara killarna som behövde betala inträde. 16 euro. Garderoben var gratis. Vodka redbull=16 hela jävla euro!

Därefter drog vi hem till T.

Klockan 5 somnade jag. Klockan 10 vaknade jag. Om inte ännu tidigare.

Är jag trött? Nej, faktiskt inte. Inte ens lite.


Jag tycker

att det är skönt att slippa snö
att det är torrt med kommentarer på bloggen
att 10 veckor utan Elin är 10 veckor för mycket
att det ska bli gott med en torr kanelbulle och mikrouppvärmt kaffe
att min svenska suger
att det ska bli gott med farmors kola och dricke (detta kombineras gärna med fikon för pappas del, vilket leder till oönskade biprodukter)
att fransmän är trevligare än svenskar (fransmännen tittar konstigt på mig när jag säger detta till dem, men jag menar hur många svenskar säger "hej" till en främling de möter på morgonpromenaden?)
att de sista 6 veckorna ska gå skitasnabbt!

Nu

ska jag vara skittråkig och bara säga: tummen upp!

Imorgon...

...kommer familjen hem från sin Thailand resa. Detta är alltså sista kvällen ensam i huset.

Fick brev av farmor idag. Jag blev glad.

Sovit dåligt. Jäkla fullmåne. Tror hunden kände av det också. Han ville ut 2 gånger i natt. Har aldrig hänt förut.

Vill träffa alla där hemma. Vill prata med er. Vill ha folk omkring mig.

Lyssnar på musik. The Clash, should I stay or should I go, bland annat.


Haha, fy fan vad jag är dum!

Gissa vem som trampade i en vattenpöl idag? Jo, jag. Det regnade som tusan i nättras och vägen täcktes av en gigantisk vattenpöl. Jag promenerade med hunden och fick gå/klättra/treva mig fram på sidan längs ett staket. Det gick bra fram tills jag skulle ta mig hem från promenaden. Plums och min fot var dyngsur. Jag är seriöst den klantigaste personen jag känner.

RSS 2.0