Naaaaaw

Igår förklarade barnen sin kärlek till mig. Jag är tydligen den snällaste och vackraste au pairen de någonsin haft (någon hade tydligen finnar över hela ansiktet och en annan gick bara runt och var sur). De kommer tydligen gråta när jag åker härifrån. Och de älskar mig. Jag blev nästan tårögd och det kommer verkligen bli svårt att lämna dem här nere när jag drar hem till la Suede:P

Nu ska jag försöka få igång elden i detta jävla hus. Det funkar aldrig. Min kom ihåg lista:
-Skaffa en karl som kan göra upp eld
-Skaffa en karl som är teknisk och kan laga allt möjligt
-Skaffa en karl




Ensam med barnen. Igen.

Pappan kom hem igår och i eftermiddag drog han igen. Mamman kommer dock hem imorgon så det blir inte långvarigt. Har jobbat varje dag den här veckan, på söndag är jag iaf ledig hoppas jag och då ska det kanske ätas middag med tjejgänget:P

Vädret här nere växlar precis som en gravid kvinnas humör. Ena dagen är det fint, nästa ett jäkla blåsväder för att sedan bli helt underbart igen.

Ute och sprang idag.  Enligt mätaren i bilen är det 6 km, men jag vet inte om det är så tillförlitligt:P Skitvart, gött var det iaf och kondisen blir bättre och bättre. I sommar ska jag ställa bilen och ta cykeln till jobbet;) Måste ju tänka på miljön....

Har jag något annat att berätta? Nej, tror inte det. Men jag mår bra, jag är glad och jag har det bra. Mycket bättre än så kan det inte bli.




en onsdag mindre

Tacka gud för vädret! Hoppat studsmatta med barnen så ikväll har de varit lugna och kommer nog somna ganska snabbt för en gångs skull. Minsta killen började gråta för att han inte fick leka i syrrans rum. Sedan grät han för att han skulle sova ensam. Trötthetstecken? JA! Att vara aupair är världens bästa preventivmedel, man vill bara inte ha barn. Jag är trött, de är trötta, de bråkar, jag skriker inombords. Nåja, detta ser ut att bli en lovande kväll med utvilade barn imorgon. Hoppas jag.

Knoppar syrenerna i Sverige?;) Det gör de här;)


Vem är bäst?

Jo, jag:P
Träffade Annika och Felia idag. Sprang med Annika sedan drog vi till Sanary för att kolla runt i småbutiker (som förövrigt var stängda eftersom alla tar en siesta på dagen fram till 15.00) så det blev en cappuccino i solen. Riktigt varmt idag, närmare 15 grader och solsken:P Hoppas det håller i sig så barnen kan leka av sig utomhus imorgon:P

Annars händer det inte så mycket. Btw, Elin, kommer du ihåg den här? Skulle du....?

Mor lilla

Nog för att jag är ung, men icke dum. Jag vet vad mamelucker är;) Inget som behövs här nere dock.

Slapp dag idag med häng framför tvn. Imorgon ska dock joggingskorna snöras på och jag ska ge mig ut på en runda med Annika. Sjukt kul att springa tillsammans:) Saknar dock att springa med Elin!

Tänk, jag har redan varit här nere i 2 veckor. Har gått så sjukt snabbt! Snart är det sommar och bad som gäller var dag, sen är det sommar på ön och därefter plugg..Någonstans..Någonting...Var ska detta sluta?:P


Kofta? I januari?

Neeej, det är inte möjligt! Folk skriver fortfarande om härliga koftor till vintern. Jag letar sommarklänningar här nere, koftor får mig att svettas. Så avtänd när det kommer till nya koftor. Stora med mysiga polokragar. Usch, nej tack säger jag bara. Ge mig bara ben och härliga klänningar. VISA SOMMARKLÄDERNA NU!

lördag

Wooops, taskig uppdatering här på blogg'n, men jag är en upptagen kvinna. En mycket sådan.
Igår träffade jag Annika och Felia. Vi drog ut på joggingtur. Vem hade bästa kondisen? Jag. Vem kom först fram? Jag. Vem var helt enkelt bäst på jogging? Jag. Gissa vem som är stolt över benmusklerna? Jo.....(spänningen stiger....) Jag. Så, nu har jag skrytit fördigt. Stavar man det så förresten? Skrytit? Skrytigt? Min svenska suger...

Igår kväll blev det "utgång". Träffade en mexikan, en amerikan och amerikanskans kusin med pojkvän. Stället var typ...Lillebror/O'learys/allmän pub för 30 plusare. Djn var gammal. "Bandet" var gammalt. Men, ölen var billig och det var en mycket trevlig kväll. Snus introduerades för en tysk och en mexikan. Inte illa, måste jag säga.
Vi letade upp donken mitt i natten, men hör och häpna: DET VAR STÄNGT!!!! Inte ens på Gotland är det stängt klockan 00.00! Istället drog vi hem och åt baguette med hallonmarmelad.

Idag drog jag hem och möttes av barn. I stora lass. Inkusive ett lass crepes. Barnkalas/ pannkakskalas med pinata och tårta. Full rulle och ack så många presenter.

Har vräkt i mig köttgryta och potatis. Pratat med pappa (skulle gratta syrran, men den lilla grisen var inte anträffbar) så jag får väl ringa imorgon.

Angående vädret. Solen skiner och det är motsvarande mars/april här nere. Typ 12 grader varmt. Inte illa om jag får säga det själv.


2 bilder från gårdagen. Det var allt för ikväll gott folk. Godnatt och sov gott Sverige.

tisdag

Idag har varit en otroligt bra dag. Körde barnen till skolan. Mellan klockan 9-11 hann jag:
-Springa
-Städa
-Duscha
-Göra en kaka
-Bära in ved
-Göra upp eld

Klockan 11 kom Annika och Felia hit. Vi åt paj med ost, ost och feta ost. Kaka, choklad kaffe, såg på mr Beans semester och sedan var det dags att hämta barnen.

En händelserik dag, äntligen börjar vi umgås lite mer. Planer för veckan har vi också, bla utgång med 3 andra tjejer. Så fett nice:) Finns inget som säger att jag inte kan stanna fram till maj/juni.

Hoppas sommaren kommer snart, då blir det stranden som gäller flera gånger i veckan för mig:) Jobbigt med frosten, lite halt på vissa ställen (mamma, jag kör försiktigt).

Grattis i efterskott syrran, ringer kanske i helgen och grattar:)


Tar tillbaka det jag sa...

...om att sommaren snart är här. Frost i natt. Brrr säger jag bara. Nu är det dock något varmare, speciellt i solen:)

Jag hade helt glömt bort ett program. Lilla huset på prärien. Ser det just nu. Kors vad det väcker minnen alltså. Nu låter det som om jag levde på den tiden, men icke.

Imorgon blire lunch med Annika och Felia, ska bli riktigt niiice:)

Btw, succéduon Anders och Måns är mina absoluta favoriter! Följer slaviskt! Garvar som en gris när jag ser det:P

Söndag

Runt 10 grader om inte mer idag. Barnen hoppar studsmatta (större än Pärras)

Jag ger upp det här med förkortningar ett jävla ordn. Var i Toulon igår med Annika och en ny tjej som heter Felia. Fett nice, men jag är ju längst i klassen fortfarande. Fan, det enda jag saknar med Sverige just nu. Att slippa vara längst.
Jag gick in på ett apotek. Expediten (kille) säger:
-Wow du är lång.
(jag) Haha, jag är svensk
-Spelar du basket?
-Ööööh, nej!

Senare går ett grabbgänge förbi. En kille ställer sig på tå, tittar på mig och säger- Wow, hon är lång!
Asså, hallå!! Snälla svenska människor, kom hit och joina mig!

Vad gör jag nu då?
Jo, sitter framför elden och kollar utbildningar. Blir Linköping. Det är bestämt. Tror jag. Fan, kan ingen bara säga: gör det här, det kommer du inte ångra?

Hmm..Ser fortfarande lite brun ut. Snart kommer solen hit på riktigt och då ska det stekas!;)

Seriöst?

Leighton Meester. Sjunger. WHAT?
Kan man kalla det sång? Hon pratar ju typ. Trashig video. Nej, tummen ner säger jag bara. En stor fet tumme ner.

Springelispring

Äntligen har solen hittat hit! Fortfarande lite chilly, typ 8 grader eller något men det var perfekt för en liten joggingtur på 20 min. Låtsades att Elin var bredvid mig och peppade, P18 here I come liksom;)

Jaha, vad ska jag göra idag då? Hmm...

Regn, regn och.....

....ÄNNU MERA REGN! Våga vägra säger jag bara!

Idag har jag inte gjort så mycket, skitväder innebär att man blir sittandes inomhus...
Just det, har löst korsord. Med barnen. Sa jag att korsorden var på svenska?
Och, icke att förglömma jag har städat.

Saknar inte snöandet hemma, snart blire väl varmt här nere. Ryktas om värme redan i mars. Jag längtar!

BIB

Det betyder väl back in business tror jag;) I min värld iaf. Så, efter mycket om och men har jag nu hamnat söderut igen. Regnet öste ner igår kvälls, jag var vilse i Marseille, jag pratade med 3 killar som hjälpte mig hem.

På flygplatserna får man alltid se mycket folk (nehej) och jag fick då klart för mig att man enkelt kan se om någon är italienare. Jag såg ett barn. 10 bast kanske med svarta hägklackade skor med nitar, svarta blanka byxor, pälsjacka, såg ut som en mörkhårig mini kissie bortsett från läpparna och brösten.

Hörde en vårfågel idag.
Ingen snö, halvdöda löv sitter kvar på träden, solen skiner fram till 17.00 och gräset är grönt. Nu vill jag att det ska bli sommar snart så man kan bli brun innan sommaren i sverige börjar. Snacka om försprång!;)

Mina 3 veckor hemma i Sverige var det här årets 3 bästa. Saknar er allihop!

RSS 2.0