Reptilräknaren

Antal:
Sköldpaddor-1
Ödlor-2
Ormar-4,5 (Alla överkörda varav en var halv)


Lön

Idag fick jag min lön. Cash. Kan man sätta in stora summor euro på banken hemma mamma?

Igår var det träff med T, mycket trevligt. E, måste prata med dig NU!

Ensam med barnen i helgen. Innebär att jag missar "inflyttningsfest" hos A. Trist, men men..

Idag har jag cyklat med N och R, varit i en leksaksaffär med alla barnen, lekt med barnen, varit inne på spel.nu med barnen (uppskattat!), tittat på mina bilder med hela familjen, målat en traktor med vagn....Vad mer? Just det, födelsedagsmiddag för P hemma med familjen. 3 personer på 2 flaskor champagne resulterar i 3 mycket glada och pratiga personer, behöver jag säga mycket mer?

Imorgon ska jag fixa ett franskt sim-kort. Imorgon eftermiddag är det jag ensam med barnen fram till söndag som gäller.

What else? Inget. Nada. Rien. Så...
..Godnatt Sverige

Toulon

Idag var jag och S i Toulon. Den mysigaste staden på länge! Påminde lite om Rom med smala gränder och butiker lite här och var. Saknar Rom. När jag blir gammal och rik ska jag ha hus i Rom, Toulon och...Något annat fint ställe. Då ska jag bara bli rik också...Får jobba som aupair hela mitt liv. Det borde funka. 
Åt i Toulon med S 
                                         
Eftersom jag var ensam med barnen några dagar förra veckan och kommer vara ensam med dem i helgen så var jag ledig idag och jag är ledig imorgon. Det innebär att jag får sovmorgon, inte behöver tvätta och bara kan glida runt. Ungefär som vanligt med andra ord. Får bjuda hit A och S, måste ju göra någonting vettigt imorgon och vad är då bättre än en fika? På kvällen ska jag träffa T vilket kommer bli mycket trevligt.

Ikväll ska jag se ratatouille, på franska. Bra med barnfilmer på franska tycker jag, det är lite mer på min nivå.

Min hjärna gör snart uppror. Istället för att säga I think sade jag I crois och istället för att säga när jag skriver på svenska sade jag when I'm skriving...oops...writing in swedish.. Ska bli spännande att se hur det blir att prata svenska när jag kommer hem. Blir nog en salig blandning av gotländska, franska, holländska, engelska och svenska...Kors i taket och dra mig baklänges vilken härlig mix. Diggan skulle bli glad.

Sanary

Hette stället jag och A besökte idag. Vattnet var...varmt. Det var tanter som badade topless och småbarn som lekte i sanden. Hur många tanter badar topless på  Gotland såhär års? Har ni gotlänningar hittat vinterkappan ännu? Hehe...Nej, nu ska jag inte vara elak. Lägger upp lite bilder från stranden istället.

 Bruna ben på stranden i Sanary?

                                               Tyskan A

                                                                                       Sanary

Nu är det en skål apelsin med russin och filmen over the hedge (barnfilm) som gäller.

Godnatt Sverige


Somliga går med trasiga skor...

...men jag går barfota (tro det eller ej mor min!) Riktigt skönt att lufta tassarna;)

Imorgon är det stranden med A som gäller ser fram emot det!

Ser även fram emot eventuell shopping på måndag, pengar ska spenderas!;) Det positiva med att bo mer öde än vad man gör i Lojsta är att jag inte gör av med så mycket pengar.

Promenerade idag, uppförsbacke är jobbigt. Speciellt konstant i 30 minuter. Det jag inte räknat med var att det skulle vara jobbigt att gå i nerförsbacke, låren brände, solen brände och pulsen var på topp. Fit for fight julen 2009!

Naw

Lillkillen ropade nyss att han behövde kissa. Okej, kom ner hit svarar jag.
Han kommer ner med ett papper i handen och säger: "Jag behöver inte kissa, jag vill ge dig den här teckningen jag gjort" Snacka om att förgylla min dag:)

På måndag blir det shopping med S i Toulon. Längtar! Behöver köpa shorts, jeans shorts eftersom jag typ tappar mina...

Hoppas på sovmorgon. Hoppas.

Vilse i pannkakan

Träffade inte V idag. Trodde jag skulle hitta, men körde jävligt fel. Typiskt...

Var på promenad idag. Konstant uppförsbacke i 20 minuter är bra för flåset.

Så, på tisdag har jag en dejt med T..Okej vi ska bara ut och dricka något, han känner ungefär lika många som jag här nere så det är nice att vi kan hitta på något.

Mamma, när jag kommer hem ska du få se mitt födelsemärke på magen som du inte trodde var stort. Det blir större och större ju brunare jag blir. Har numera en stor vit fläck på magen. Snyggt som attan!;)


Äntligen fredag

Ska snart dra till Ollioules för att träffa V. Äntligen!
Utgång/träff med T nästa vecka?

Det jag saknar mest just nu är att kunna använda mina svenska uttryck. "Jag är på" "full i fan" "ett jävla ordn" osv är inte direkt översättningsbart. A, är det ett ord eller har jag hittat på det precis som mysterisk. Min svenska är inte helt okej!;)


Rosor är röda violer är blå, men min ros var ju rosa

Fick rosor av lilltjejen N idag. Inte illa va?

Jag äter typ fisk. Inte illa va?

Jag har fått barnen i säng. Inte illa va?

Jag har lärt mig backstart/uppfång. Inte illa va?

Jag har upptäckt att lavendel luktar riktigt äckligt. Illa va?

Nada

Har inte gjort ett skit idag förutom att kombinera promenad med solning. Solen skiner äntligen igen och det har varit 27 grader idag eller något.

Såg en halv orm idag. Överkörd.

Hälsade på en man i bil idag. Denne man ringde senare till P för att fråga om jag var hans au-pair (de är vänner tydligen) och denne mystiska man sa att jag skulle vara försiktig i skogen för det finns tydligen galna jägare som skjuter på allt som rör sig.

Druckit ett glas rött vin varje kväll tre kvällar i rad. Det är nyttigt har jag hört. Undrar om det stämmer? Jag får agera försökskanin, än så långe mår jag bra.

Jag älskar att göra kaffe här nere. De har en maskin som heter Senseo. Du lägger i en gigantisk prilla kaffe i ett litet fack och fyller på med vatten. Du trycker på en knapp så vattnet värms upp och dörefter trycker du på ytterligare en knapp för att få kaffe ner i koppen. Resultatet blir ett mellanting mellan espresso och svenssonkaffe. Detta dricker jag svart. Inget socker och ingen mjölk. Skulle dock vilja ha en mjölkskummare så jag kan göra cappuccino....


Sol

Idag har det varit hur varmt som helst här nere och imorgon kommer det vara lika fint hoppas och tror jag.

Var i Le Castellet med A idag, S kom aldrig blev något missförstånd. Jag måste skaffa ett franskt nummer, annars kommer det aldrig funka det här med att träffa folk på konstiga ställen.
Väl framme gick vi runt lite i butiker och sen satte vi oss och åt crepes. Jag åt crepes 4 fromages, hur gott som helst!

Efter vår lilla utflykt drog jag hem, lyssnade på musik, tog hand om tvätten och när barnen kom hem stod läxläsning och badning på schemat.

Spelade precis lite spel på min data med lilltjejen N och imorgon är alla barn hemma från skolan vilket innebär full rulle hela dagen.

Anna filosoferar

Tappar man fett på näsan om man går ner i vikt?

                                                                Kommer det bli fint väder idag?

Varför finns det så många spindlar i denna kåk?
 
                                                                              Bor det en råtta i mitt rum?
       
            När kommer jag hem igen efter jul?
                                                                Maj?
                                                                       Juni?

      Får jag ett mail innan söndag?
                                                                                    Ska jag bli nunna?
                                                                                                               Nej.
  Ska jag köra Volvo eller Golf? 
                                             Hoppas på Golf.
                                                                          Vad skulle jag göra utan Elin? 
                                                                                                                    Gå under.
                         När får jag lön?     
                                                Snart hoppas jag. 
                           
                                                                     Vad önskar jag mig i julklapp?
                                                                                                               Skärp.
                Nu ska jag träffa mina nyfunna vänner.
                                                                         Vi hörs
                                                                   


Date?

Nej, inte riktigt. Träffade tyska au-pairen nr 2 idag. S. Mycket pratglad och trevlig tjej. Imorgon ska jag, A och S dra till Le Castellet för att luncha och umgås:) E, jag ska ta bilder. Jag lovar;)

Lördag kväll kanske V joinar oss hemma hos mig för att se på film och snacka eller ngt. Jag och S skojade om att vi kommer bli "the au-pair gang" som regerar på gatorna nere på rivieran. Håll i er fransmän, här kommer vi!

Börjar få pli på barnen här nere:
-Vill du smaka på den nybakade kakan? Då får du städa golvet du smulat ner!
-Vill du att jag målar ngt till dig? Plocka då upp pennan du kastade på golvet!
Jag lär mig. Ska nog skriva en bok: "Hur man blir en au-pair på 3 veckor!" Värt? Nej. Har en garanterad köpare-jag;)


Jag förstår inte hur...

...jag klarat mig utan lexikon här nere. Lexikon är överskattat och jag saknar det faktiskt inte överhuvudtaget. Hoppas det är bra för franskan att inte ha något!

...jag klarat mig utan glasögon. Har jag inte glasögon på mig är det hur svårt som helst att sitta framför datorn, bokstäverna är suddiga och det är så ansträngande. Inte konstigt att jag hade ont i huvudet när jag kom hem efter skolan.

...jag kommer överleva fram till december innan jag får träffa Elin, familjen och alla underbara vänner. Den som väntar på något gott...

Sockerkaka

Jag, dottern N och lillkillen F bakade idag en sockerkaka. Svenska sockerkakor ska inte bakas med franska ingredienser det är ett som är säkert. Kakan har nu sjunkit ihop och ser mest ut som en död fisk, den är döbakt och är allt för söt. P och jag skojade om att det var en IKEA kaka. Man sätter ihop möblerna från IKEA och sedan sjunker de bara ihop, precis som min kaka.

Imorgon ska jag nog träffa S, har dock inte hört ngt från henne så vi får väl se hur det blir med den saken. Imorgon ska det tydligen bli fint väder, vilket jag verkligen hoppas på. Tvätten torkar så långsamt när den är inomhus.

Nu har jag varit här i 3 veckor och 1 dag. Allt känns hur bra som helst!

För er som inte vet något om:
-var jag befinner mig:                 10 min. från Toulon nära en liten by som heter Le Broussan.
-vad det är för familj jag bor hos: 3 barn lillkillen F(4 år), mellan tjejen N(7 år) och äldsta sonen R(10år) samt mamma F och pappa P. Oj, icke att förglömma, hunden L.
-vad jag gör om dagarna:            är jag hemma med en förälder går jag upp 08:15 för att äta frukost och plocka av frukostbordet efter barnen. Därefter städar jag barnens rum, bäddar sängarna, dammsuger ibland, tvättar och sedan är jag ledig hela dagen fram till 16:00 då barnen kommer hem från skolan. Då hjälper jag barnen med läxorna, duschar dem om det behövs osv. Är jag ensam hemma går jag upp 07:00, ger barnen frukost, klär på dem, skjutsar dem till skolan och sedan är det städning hemma som gäller och därefter är jag ledig fram till jag hämtar barnen från skolan.
-vad jag gör när jag är ledig:     hittintills har jag inte gjort så mycket eftersom jag inte känt någon här nere, men läst bäcker, surfat på nätet (inte på havets vågor) och solat. Nu träffar jag mina kompisar för att luncha tillsammans, fika, shoppa (hoppas det blir shopping) och sånt som alla gör.
-hur länge jag ska vara här:       det vet inte jag heller
-när jag kommer hem:               den 18e december sätter jag min fot på ön igen (tekniskt sett den 19e) och lämnar öde ön den 12e januari. 

Något jag missat? Nja, tror inte det.
Nej, nu är det filmtime!

Godnatt Sverige

Söndag, ljuva söndag

Idag skiner solen igen. Äntligen! Mitt brännmärke från maneten kliar värre än ett gigantiskt mygbett, väldigt jobbigt faktiskt, men jag är en viking så jag klagar inte:P

A var här igår. Jag och lilltjejen gjorde en ost/skinkpaj samt fruktsallad tillsammans. Därefter såg vi film, drack apelsinjuice och åt mörk choklad.

Idag har jag inget inplanerat. Ta en promenad som vanligt kanske och drömma mig bort. Drömma mig framåt. E vet vad jag menar;) Längtar som bara den!

Fredag

Svinsjukan? Nej, inte ännu. En tjej i lillkillens klass har kanske fått denna åkomma, men det kan lika gärna vara ett virus. P är mycket orolig då lillkillen har bronkit eller vad det heter. Mamma, fixa sprutor till mig när jag är hemma över jul!:P

Imorgon kommer A hit för att käka och titta på film. Pratade precis med henne i telefon, mycket trevlig tjej det där.

Nu har jag varit ensam med barnen för första gången och jag lyckades få dem i säng och få iväg dem till skolan, men det var panik imorse eftersom det ösregnade och åskade. Igen. Ingen ström när jag kom hem. Inget internet förrän nu. Handikappad utan el? Helt klart!

Jag önskar mig en volkswagen i födelsedagspresent. Med servo. Så grymt härlig bil att köra! Kul att växelspaken ser ut som en golfboll också. Hah!

LS? Tell me everything!;)


Jag är trött

Och barnen sover. Imorgon är det en ny dag och det gäller att vara fit for fight imorgon klockan 07:30 när barnen är vakna och sprida mitt goda morgonhumör(?)

Imorgon kommer P hem igen och eftersom han är den som vill ha det rent och snyggt så får jag se till att dammsuga alla rum, skura golv, fixa till barnens rum etc. Fast (mamma läs inte det här) jag tycker det kan vara ganska kul att städa. Ibland. När JAG känner för det och inte någon annan.

Nej, nu lockar sängen. Ganska patetiskt då klockan är bara barnet, inte ens 21.00...

Godnatt Sverige


Äntligen

I förrgår fick jag mitt efterlängtade åskväder-och det med råge... Internet och telefoner funkade inte igår eftersom en massa träd fallit på ledningarna, men äntligen funkar mitt kära internet igen!

Ikväll är det pizza ensam hemma med barnen som gäller och imorgon ska jag göra absolut ingenting, som vanligt med andra ord:P

På lördag ska jag träffa A och på tisdag kanske jag ska träffa V. Äntligen börjar det hända saker.

Btw, E, var på promenad och kameran åkte med. Hör och häpna;) Och E, gissa vem som började nysa 1 timme efter att vi snackat om mitt superbra immunförsvar;)

18 december-12 januari

Är den tid jag kommer spendera på gotland!!! Flygbiljetterna är bokade och klara, nu är det bara båten som ska bokas;) Ska bli gutt att komma hem så länge! En månad på ön innebär partaj med vännerna! Gotland, watch out. Nyår då jäklar! Fett pepp!!!


15 september

Har precis kommit hem från min "nya tyska vän" A. Hon var supertrevlig och vi lär dra till stranden antingen på torsdag med V eller själva på lördag eller något. Hon visade att man kan göra olika aktiviteter på morgnarna/förmiddagarna. Typ aerobics och styrketräning och sånt. 120 euro för ett år, värt? Ja, men jag saknar mina joggingskor. Måste fixa ett par skor att träna i innan isf. Jobbigt värre...Får se, håller mig kanske till promenaderna istället.

Idag regnar det. Typiskt, men det behövs regn här nere.

F sa idag att de åker till Thailand på semester i 10 dagar fr.o.m 20 oktober. Välkomna ner till mig!:) Hon sa även att jag kan börja kika på biljetter hem över jul och att jag kan åka det datum som passar mig bäst. Hon sa att 16 december är okej för mig att åka hem. Jag ska kika på biljetter och sen får vi se när jag kommer tillbaka till Sverige, för en julafton utan dricke, det pallar jag inte!


Bra dag

Imorgon ska jag och F träffa hennes doktor och dennes nya tyska au-pair. Klockan tio är det kaffe som gäller. Hoppas hon är trevlig:) På torsdag ska jag nog till stranden med V (den lettiska au-pairen) kanske denna nya tysk hakar på?:) Äntligen börjar karlssons nya liv på riktigt!

Kom att tänka på en grej. Ganska konstig grej, men jag har inte sett på tv sen jag kom till Frankrike. Jag har ju sett film, men inte tv. Vad är fel på mig liksom?;)

Måndag

Jaha, vad har jag då gjort hittills idag? Inget speciellt är mitt svar. Har tvättat och diskat precis som vanligt. Är hur mycket tvätt som helst just nu med tanke på lakan och handdukar från alla som sov här i helgen.
Tog en promenad på 1 timme. Rask takt, uppförsbackar. Låren brände och pulsen var hög. Så jäkla skönt och imorgon åker kameran med så E får se bilder, undrar hur många gånger hon sagt att jag ska skicka kort till henne:P

Slumdog Millionaire var ganska bra, men boken var mycket bättre-som vanligt.

Ja, mamma. Jag vill plugga i Kalmar. Gillar Kalmar, en ganska liten stad, men ack så mysig:) Lite Visbyaktig sådär:P


Söndag

Ja, vad ska jag skriva? Allt har varit som vanligt förutom att de har hittat en sköldpadda i trädgården, jag har fått reda på av C att det brukar husera en råtta under mitt nattduksbord, jag får dricka hur mycket vin jag vill av det som är öppnat i kylen, jag har ätit broccolipaj med lax (det var helt okej faktiskt) och ätit rissallad med tonfisk(jättegott!), alla här nyser (NEJ INTE SVINSJUKAN!) och igår fick jag reda på att jag ser mycket äldre ut (men det skulle jag ta som en komplimang tydligen;))

När barnen väl kommit i säng ska jag borsta gaddarna, lägga mig i sängen och titta på Slumdog Millionaire. De har hur många filmer som helst här, ska kolla igenom alla!;) Kanske inte barnfilmerna, men de andra:P

Nu har jag bestämt mig. Jag ska plugga i Kalmar.

Godnatt Sverige

Klockan är mycket

Och här sitter jag i väntan på John Blund. Festen var kul och jag träffade en massa nya människor. Det var holländare, fransmän, engelsmän och en svensk. Det vill säga jag. Öl, vin och svenska köttbullar i stora lass var det som gällde ikväll, plus tzatziki. Som jag gjorde, hör och häpna.

Festen började förberedas så fort F lämnat huset. Maten lagades, bord dukades och rosévinet flödade bland oss matlagare för att orka med inför kvällen.

Folk började droppa in runt 19.00 och så många kindpussar jag gett och fått ikväll har jag aldrig fått i hela mitt liv, synd att vi inte gör sånt i Sverige, så mycket mysigare än ett handtag.

19.30 kom F till huset med bindel för ögonen. Hon blev ganska chockad när P tog av bindeln. Eller?


Musik spelades, mat åts och man drack allt från vin och öl till läsk och kaffe. Tror dock bara att det var jag och Fs bror som drack öl:P

Jag städade undan, diskade borstade tänderna och nu sitter jag här i sängen. Klockan är 02.07. Dags att sova. God natt Sverige!

00.30...

...var klockan när jag kom hem igår/imorse. Det var lite läskigt att köra hem i mörkret, men det gick bra. Höll dock på att köra på en uggla som satt mitt i vägen och ugglade...Ganska otippat..
Det var iaf trevligt igår. Vi drog till Bandol och satte oss på en bar för att ta en öl. Corona in my heart!
Därefter drog vi hem till T och sedan drog jag hem.

Idag ska mat lagas, bord dukas, sprit plockas fram och finkläder åka på för det är födelsedagskalas för F. Kommer nog bli lyckat tror jag, hoppas jag.

Fredag

Stranden idag var helt underbar. Varmt i vattnet!:) Bättrade på brännan och blev bränd av en manet. Typiskt mig att lyckas med sånt!

Körde Volvo för första gången, men den är ganska stor. Saknar faktiskt kobilen. Mycket. Liten och smidig är vad jag behöver inte en stor Volvo:P

Ikväll ska jag träffa C och T för att ta en öl/äta eller ngt, jag vet inte riktigt.

Fs doktor ska få en ny au-pair nu i veckan som jag kommer träffa. En tjej från Tyskland. Hon kommer befinna sig i staden Le Beausset vilket är 10 minuter ifrån mitt place med bil. Typ.

Ett helt gäng holländare är här, snart är det mat. Sen direkt in i dushen för att sedan bege mig utåt. Skönt att äntligen få ett liv utanför familjen. Det behövs här i ingenmansland;)



To da beach!

Stranden som gäller i eftermiddag med C och T. Vädret är hur perfekt som helst. Solen skiner och det är varmt som tusan!

Fs släkt och vänner har kommit hit så det är full rulle i huset här, men det är kul att det händer lite. Imorgonkväll kommer bli kul, hoppas jag:P

Nej, snart drar jag, talk to y'all later!

Torsdag

Riktigt varmt och skönt här idag. Solade lite, men det var nästan för varmt:P

Bara varit hemma idag och ugglat:P Kanske stranden imorgon, men det får vi se imorgon.

Pratade med familjen idag och de vet nu att jag kommer stanna kvar, vilket de verkade glada över att höra! TJOHO!!!

NU har jag snart varit här i 2 veckor, men det känns som om jag varit här 2 månader. Positivt/negativt vet jag inte, men när jag träffat och skaffat lite kompisar här nere kommer det dagarna gå mycket fortare och innan jag vet ordet av sitter jag hemma och ser på Kalle Anka kl.15:00, dricker gotlandsdricke och äter farmors kola.

Pappa, du borde bo här, de har ett fikonträd i trädgården, tror det var länge sedan jag åt något så gott som färska fikon. Far, du borde skippa de där kamelballarna och köra riktiga fikon, det är 1000000 gånger så gott!!

Onsdag i Frankrike innebär...

...heldag med barnen eftersom de är lediga. Har inte hänt så mycket här nere idag. Har lekt med barnen som vanligt typ:P

Usch, sov som en kratta i natt. Vaknade flera gånger med ett ryck. Nu menar jag inte bara att foten ryckte till, utan att hela jag hoppade till. Flera gånger. Typ som om jag fick elchocker, mamma analysera min sjukdom!;)

Jag har slutat tänka på svenska. Tänker på engelska och franska, så jag ber om ursäkt för eventuella stavfel och dylikt.

Imorgon ska jag nog träffa C och T. Hänga vid Ts pool och bättra på brännan;)

Usch, gissa vad jag gjorde igår? Jo, sköt iväg en skorpion från fönstret med pekfingret. Finns det något vidrigare än små djur som endast finns till för att jävlas med folk och med folk menar jag mig.

Varit ganska kallt här nere idag. Solen värmde som först runt 2 tiden, sent för att vara här nere. Gick runt med shorts och tjocktröja nästan hela dagen. Naj, det får inte bli kallare redan, då blir jag lite depp:P Hur varmt är det i Sverige? Kan ni gå runt med shorts? Hehe;)

Ha det gutt uppe i norr!;)

Livet leker!

Idag var jag och den andra  au-pairen, C,  i Castellet village médiéval. En grymt mysig by som ligger högt upp på en kulle där det fanns  hur många små butiker och restauranger som helst! Galet fint. Tog även en fin liten bild över området från denna by.

Jag trodde inte att det skulle vara bergigt (säger man så) men ack så fel jag hade. Grymt coolt här nere, alla borde åka hit!

Efter vår tripp till Castellet drog vi hem till en kompis till C. Vi slappade vid hans pool i 4 timmar innan vi hämtade barnen. Blir brunare och brunare för var dag som går här nere!

Idag känns allt skitbra! Pratade med "cheferna" över telefon idag och allt är bara perfekt! De förstod mig och är nog lättade att inte behöva leta ny au-pair. Jag är glad!

Kkkkalllt

Vattnet var kallt. Lika kallt som havet på sommaren hemma på Gotland. Låg på stenstrand för att slippa få en massa sand på oss, vilket resulterade i blåmärken på höftben, typ trycksår.

Solade, solade och njöt av livet på franska rivieran, kommer stanna här ett bra tag nu. Allt känns super!

Mamma angående fest...Njaaa, boka inget! Vill inte känna någon press att stanna kvar:P
Sara, klart jag kom ihåg dig, du är ju min lillasyster;)

Alla peptalkare, tack ni är bäst!:)

Imorgon bär det av till en gammal by, där det finns små butiker och dylikt. Vi får väl se vad det är fär äventyr vi ger oss in på...

Godnatt Sverige/Gotland/Visby/Lojsta/Resten


Lugn och ro

Barnen är i skolan, dagens sysslor är gjorda, snart. Bara tvätt som ska hängas sen är det stranden som gäller! Jag känner mig lugn och ska njuta av att vara här, jag ska ha kul och jag ska stanna lääääänge!!!:)

Mamma, du behöver inte ha ont i magen överhuvudtaget!

Det här var ett hinder. Jag har överkommit det. Nu klarar jag vad som helst!

Sara, du är bäst! Pepp syrra ska jag kalla dig!;)

Tack!

Idag känns allt bättre, mycket tack vare mamma och hennes pepmail!:D
Angie och jag sitter verkligen i samma båt och din kommentar var verkligen vad jag behövde höra:)
Elin, du är bäst!:D

Jag ska få det här att funka, nu är det optimist-Anna som gäller!


Vilken dag...

...Tro det eller ej, allt är inte frid och fröjd här i paradiset. Kanske blir Sverige en Karlsson rikare snart, eller?
Ska försöka, hoppas det blir bättre. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Sömn? Vad är det?

Igår var jag svintrött. Jag tittade på klockan. 22:38. Inte mer tänkte jag och la mig på höger sida för att sova. Jag tror jag somande till, eller? Jag tittade på klockan. 23:38. Satan, jag vill sova tänkte jag. Jag hörde ett konstigt ljud. Något som kom närmare och närmare mitt huvud. Jag tände lampan. Tittade i rummet, men såg ingenting konstigt. Jag vred på huvudet och såg på väggen, precis över min högra hand. Jag hoppade ur sängen, skakade och svor för mig själv. Fy fan vad äcklig, tänkte jag. Hoppas inte ungarna vaknar nu var min andra tanke. Jag letade reda på papper för att fösa ut äcklet genom fönstret. Jag skakade. Mest för att det lät så äckligt när äcklet promenerade fram längs väggen. Jag fick upp äcklet på pappret, sprang till fönstret - oh nej! Jag tappade äcklet på fänsterbrädet! Föste snabbt ut äcklet och drog snabbt ner myggnätet. Jag darrade som om jag sett ett spöke. Gissa vad det var jag såg? Jo, en stor jävla spindel! Jag tycker att spindlarna hemma i Lojsta är stora, men den här var gigantisk, enorm!

Vågade inte sätta mitt finger närmare, men fatta vad stor!! Som en förfetad harkrank! Skit vidrig och ni skulle ha hört vilket ljud när den gick omkring, fy fan jag ryser av blotta tanken!

Jag tror jag fick en chock reaktion i ögat, det är svullet. Lyckas alltid med en massa dumheter:P

Det är tyst och lugnt här hemma, barnen är i skolan så det är bara jag och husbonden som är hemma. Var tvungen att gå upp tidigt idag för att se hur de gör på mornarna, fan vad tungt det var att stiga upp ur sängen 07:20! Hur lyckas pappa gå upp i ottan varje dag 365 dagar om året? Det är ett mysterium för mig!

Varmt!

Kom nyss hem från en promenad. Inte så lång, bara 20 minuter, men fan vad jobbigt det var. Uppförsbacke hela vägen hem, jag trampade på och vips var jag hemma igen.

Fick köra lite bil idag, vi överlevde, men gud vad man måste anstränga sig. En grej som är lite jobbig dock. När jag har hämtat barnen i skolan och ska köra hem måste jag stanna vid en stoppskylt (nehej). Denna stoppskylt har de bestämt sig för att sätta upp mitt i en jäkla backe. Nu menar jag inte backe som typ gutebacken (den vid båten). Nej du, här måste man använda sig av handbroms och jävligt mycket gas. Jag kommer väl bli en hejare på det där sen, men jag ska ju komma dit också:P Får googla på backstart och lära mig (igen) hur man gör.

Låg ute i solen idag igen. Spf 50 är det som gäller, fick du någon färg med så hög spf undrar du då? Ja, svarar bloggare Karlsson, jag fick jäkligt mycket färg. Mamma, till jul kommer det hem en pepparkaka och inte en snögubbe som andra år!:P


Voila!

Nu har jag precis gjort färdigt mina sysslor för dagen, eller fram tills barnen kommer hem iaf:P Då är det väl läxläsning och duschning som står på schemat. Nu sitter jag på terrassen och njuter av lugnet här nere. Är dock lite för tyst på natten, saknar traktorljuden antar jag. Jag saknar iaf inte lukten av koskit, haha mamma, njut av den;)

Imorgon ska jag åka med fadern i familjen för att lära mig vägen till skolan, antar att jag får köra då:S Lite rädd, vägarna här är inte att leka med. Kul att jag är svensk men aldrig kört Volvo, utan det får jag göra för första gången här i Frankrike.

Börjar få lite svårt med svenskan, tänker på franska blandat med engelska, läser böcker på engelska eller franska så internet är min enda källa till modersmålet:P Håll min svenska uppgraderad kära läsare;)

Nej, nu ska jag duscha, jobbigt att dammsuga hela huset när det är så varmt:P

2 september

Inget speciellt har hänt idag, har lekt med barnen, solat, läst, surfat, städat lite och inget mer. Imorgon börjar barnen skolan, vilket ska bli ganska skönt. Att ha koll på barnen 24/7 är ganska ansträngande, men kul! Jag sover iaf gott om natten:)

Nej, har inget mer att tillägga. Puss på er alla (fy fan vad jag hatar när bloggare skriver det, glöm att jag skrev det)

Sov gott Sverige! (Det var bättre!)


Côte d'Azur

Idag låg jag på stranden St Cyr hela dagen. Byggde sandslott med barnen, badade och solade-självklart. Det var så himla skönt! Gissa solskyddsfaktorn på krämen? Jo, 50! Snacka om värme va? Avis?;)



RSS 2.0