Bra helg!

IGÅR:
Jag träffade Jenny och Anja någonstans i södra Frankrike. Six-fours hette det nog:P Någonstans i krokarna. Drog hit där vi käkade lite medhavd mat och kollade på utsikten. Vattnet såg underbart ut! Något jag med min förkylning kan garantera inte var fallet.


Därefter slappade vi på stranden och sedan drog vi hem till Judit som bjöd oss på mat.

Efterrätt:                       En kanna mojito som jag fixat
crepes med nutella, glass och jordgubbar (himmelskt)

Vi drack en liter mojito, 2 flaskor vin och en shot äppelvodka. Ja, jag sov gott och hade grymt skoj.

Jag och värdinnan

IDAG:
Vi  åt frukost ute i solen, promenerade runt i Sanary och sedan käkade vi lunch för att ladda inför nästa äventyr. Nämligen kajakpaddling i medelhavet. Det blåste vilket innebar vågor, vi var nära att välta, vi hade mycket vatten i båten. Jag styrde, solen sken, saltet var överallt. När vi efter 2 timmar på det oroliga havet återvände var jag dyngsur. DYNGSUR! Jag skulle ha kunnat kissa i byxorna och ingen skulle märka det. SÅ blöta var mina byxor. Vi frös och det blåste (just det, det har jag redan påpekat).
Hemma tog jag en dusch, fick av mig allt salt och nu sitter jag här framför datorn. Jag känner hur armarna bränner av både sol och träning. Benen gör ont. Läpparna svider. Salt och solbränd hud är inte världens bästa kombo, men jag hade så jävla kul så jag ska inte klaga. Ingen bondbränna dock,  eller typ. Hade en tunn 3/4 arms tröja under flytvästen så det ser ut som det gör, men det solas bort snabbt som attan. Hoppas jag.

Imorgon ska jag på picknick. Vi får se hur dagen slutar. Ett är säkert och det är att jag kommer sova grymt gott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0